Eerste indrukken van India

Lieve allemaal,

Bedankt voor alle berichtjes! Dit is de eerste keer dat ik in de gelegenheid ben om iets te schrijven over het ongelooflijke land waar ik nu ben. Ik ben gedwongen blind te typen, want de stroom is hier weer uitgevallen en de lichten in het internet cafe doen het dus niet.. maar mijn computer nog wel!

India is vanaf de eerste momenten een ongelofelijke ervaring. Toen ik aankwam in New Dehli, ben ik perfect opgevangen door Tulsy Dass, een Indische man die Bernhard en Arockia kennen (vrienden van mijn ouders en ons gezin in Nederland). Hij had een bevriende taxi chauffeur geregeld die ons met de auto naar Agra bracht, een rit van 6 uur (200 km)! Deze autotrip was een mooi begin van mijn reis door India, vanuit de auto is namelijk enorm veel te zien.

Overal geiten, koeien, schapen, riskja's, karren met fruit en etenswaren, scooters, zogenaamde 'fiets riksja's, auto's en mensen op de weg, alles dwars door elkaar. Het is jammer dat ik jullie de geuren en geluiden van India niet goed kan laten zien, want wat je hier ruikt en hoort (continu getoeter) is moeilijk te beschrijven. Zoals mama me al vertelde, het is alsof je midden in een filmdecor loopt en leeft.

Ik ben erg blij met de begeleiding die ik hier krijg via de stichting Solidair met India. Tulsy Dass heeft een prive chauffeur voor 3 dagen, een hotel (hotel is een groot woord, nog nooit zo vaak gecheckt of ik mijn paspoort en geld nog heb) en een gids geregeld. De meeste mensen zijn behulpzaam, maar iedereen wil dan ook geld, met uitzondering van Tulsy. Er wordt je continu om geld gevraagd, op straat, maar ook in het hotel door het personeel. Ik had verwacht dat ik het erg moeilijk zou vinden om zoveel armoede te zien, maar tot nu toe gaat dat erg goed. Je hebt zoveel indrukken te verwerken, dat je minder gelegenheid hebt om je er druk over te maken.

Het straatbeeld is hier overigens enorm kleurrijk en overvol. Alle vrouwen zien er prachtig uit, ook als zij totaal geen geld hebben. Wat betreft het overvolle gedeelte, de straten zijn overvol en de helft van de tijd sta je stil tussen de riksja's, koeien, bedelende kinderen en auto's. Ik heb 2 keer een rit gemaakt in een riskja, dat is een erg leuke ervaring! Ondanks het feit dat de riksja open is en er als een gek wordt gereden,heb je er toch een veilig gevoel in. Nadeel is wel dat je regelmatig moet hoesten door alle uitlaatgassen, maar ook daar wen je aan!

Met dank aan mijn begeleider hier, hebben we al een hoop plaatsen kunnen bezoeken. Ik heb de Taj Mahal bezocht (inderdaad erg mooi!), Fort Agra, de lokale markt hier en een aantal tempels en moskeeen. Ik ben hier als westerse trouwens wel een attractie, iedereen kijkt naar je, spreekt je aan, het hotelpersoneel blijft dralen in je kamer en je bent beautiful.

Ik heb al een heleboel foto's genomen en ik zal proberen zo wat foto's te uploaden. Tulsy is op me aan het wachten in het internetcafe, dus voor nu beeindig ik mijn verhaal hier. Morgen maken we de lange autotocht terug naar Dehli en zondagochtend vlieg ik naar Varanasi, een plaats ten zuiden van Dehli. Varanasi is de ontstaansplaats van het Hindoeisme en schijnt erg indrukwekkend te zijn. Nog meer leven op straat dan hier, ik kan het me nauwelijks voorstellen, want hier is al nauwelijks ruimte. Vanuit Varanasi ga ik naar Indara en Mirpur, twee plaatsen op het platteland waar ik onder andere de boarding school ga bezoeken, maar dat duurt nog een aantal dagen!

Matthijs, nogmaals gefeliciteerd met je verjaardag! Toen je smste dat jullie biertjes aan het drinken waren op de kroeg, was het hier rond 07.00 uur en liep ik, samen met Tulsy en de gids, bij Fort Agra. Want ze wilden gaan voordat er andere toeristen kwamen.

Ik probeer snel weer wat van me te laten horen!

Reacties

Reacties

Marlieke

lieve mirjam!
geniet, geniet, geniet!!
Hoop dat je veel kan zien en ben heel erg benieuwd wat je allemaal gaat leren van het reizen.
Hele dikke knuffel van een andere globetrotter ;)

sil

Ha Mir!

Ik had toevallig net mijn pc aanstaan toen ik je berichtje binnen kreeg! Gaaf om te lezen hoe het met je gaat!! Dat je daar nog internet hebt weten te vinden joh ;). Ik ben in ieder geval blij om te horen dat je goed bent aangekomen en dat je al zoveel mooie indrukken hebt en mooie dingen gezien hebt. En: Dit zijn de eerste dagen pas!

Pas goed op en veel plezier,
Liefs
sil

Iris

Lieve Mir,

Wat leuk om je berichtje te lezen! Het klinkt erg bijzonder daar. Echt gaaf dat je al zoveel mooie indrukken hebt opgedaan. Fijn te horen ook dat je goed bent aangekomen en dat alles bij aankomst ook goed geregeld was. Geniet van alles wat je de komende tijd gaat zien en houd ons op de hoogte!

liefs,

Iris

Marije

Hey liefie!

Wat een prachtige verhalen! Klinkt echt super goed! Ben erg benieuwd naar de foto's!! Geniet ervan!

Kus, Schaap xx

Matthijs

Dag zusje,

Fijn om te horen dat je zo goed bent opgevangen. En het klinkt ook echt fantastisch, kan niet wachten om er zelf ook een keer naar toe te gaan. Maak maar veel foto's en blijf ook vooral je blog bijhouden!

Kus

Lau

Lieve mede-muurglijer! Fijn om te horen dat het zo goed met je gaat!! Had net Felice aan de lijn en zij vertelde me al dat je veilig was aangekomen en dat je met de auto aan het toeren was! Ik hoop jou binnenkort ook een keertje over de telefoon (of skype) te kunnen spreken, maar kan me voorstellen dat je eerst even gaat settelen daar! Ik houd je in ieder geval op de hoogte via de mail!
Lieve Mir, geniet er van meis! Ik mis je in ieder geval nu al!

Dikke kus

david

he mirrie!!! wat een mooi geschreven stukje, dat doe je goed!! heel erg veel plezier en dat je veel mooi dingen mag zien. ik hou van jou!!

Lara

Heee Mir,
oooh wat fijn dat je het zo leuk hebt!! Jammer dat ik je toch niet meer heb gezien voordat je ging (kmoest werken) en we geen afscheid meer konden nemen!! Maar ik wens je nu wel een super mooie reis en geniet ervan!!!
Bis bald und viel Spaß am anderen Ende der welt!!
Viele Grüße en Kus, Lara

Marijn

Hey Mirrie!
Goeie grutten, leuk die verhalen... net alsof ik er zelf zit;) Heeeel veel plezier met alles wat nog komen gaat , heel veel toitoi met het avontuur en vooral genieten!
XOXO Marijn

Lisanne

Hee mir!

Leuk zo over je eerste indrukken te lezen en leuke foto's!! Ben benieuwd naar de rest van je verhalen komende tijd, geniet ervan en heeel veel plezier !! Xx en Liefs

Max

Hey Mirjam. Het klinkt echt geweldig. Veel plezier nog en hoop dat e snel een neiuw stuk schijft.

gr max

Janne

He Mirjam! Wat leuk om te lezen dat het je daar zo goed bevalt! Leuk om je verhaal te lezen. Uiteraard wacht ik op meer spannende avonturen daar.

Liefs, Janne

Thijs

Hey Mirjam,

Dat klinkt nu al super daaro, doet mij erg denken aan afleveringen van Peking Express toen zij in India waren, is natuurlijk een heel erg mooi en indrukwekkend land, heel veel plezier nog!

Inez

Hee lieve Mir!

Wat klinkt dat allemaal bijzonder! Als ik mijn ogen dicht doe bij je verhaal, lijkt het even alsof ik er ook ben. Helaas valt het dan erg tegen als ik ze weer open doe.
Dus blijf maar veel mooie verhalen en gebeurtenissen beschrijven, dan geniet ik een beetje mee.
Ik mail je ook snel terug!
Reis voorzichtig en geniet met volle teugen.

Liefs, Piet

Inge

Hee Mirjam!
Klinkt echt heel gaaf joh, hoe het daar is. Wat heb je ook al veel gedaan zeg, in die paar dagen tijd ! Je kamer bevalt echt super trouwens, heerlijk zo in het centrum.
Heel veel plezier nog, liefs Inge

Eline

we want more:)

Steef

Hey Mirrie! Wat een mooi verhaal en prachtige foto's, het lijkt wel een beetje een droomwereld! Geniet van de heerlijke tijd daar, ik houd je verhalen in de gaten!

Dikke kus Steef

mama judith

Hoi Mir,
ik leef met je mee, de eerste indrukken zijn overweldigend en geweldig! Goed om zo met je mee te kunnen reizen en leven. Kus

Arie

Hey Mirrie,

Wauw, klinkt gaaf zeg! Ben vet jaloers, want mijn zien er als volgt uit: college, studeren, kroeg! Dus mocht Nederland gaan missen denk dan aan dit ritme, denk dat je het dan nog wel even uithoudt daar ;)

Heel veel plezier, geniet ervan!

x arie

Arie

Haha, daar stonden wel heel veel schrijffouten in, woepsie!

x

Joos

godverdomme wat een hoop reacties zeg, prijs jezelf maar gelukkig met zoveel mensen die van je verhalen genieten! Ben blij dat je goed bent aangekomen en dat het je tot nu toe nog allemaal super mooi en tof vind. Ik ga ff kwijlen bij je foto's!!!!
ps; waarschijnlijk lees je dit niet meer voor maandag, maar ik word maandag gebeld door de marine voor de stage in curacao, ze denken dat ik in het profiel pas. dus misschien zit ik vanaf de 1e van augustus (ik weet het, kom maar naar curacao toe op vakantie, een jaar is zoooo lang) op een heerlijk eiland tussen allemaal marinemannen, hihihihi!

Inge

Hee Zus!
Fijn dat je goed bent aangekomen en het daar zo mooi is.. Geniet ervan de komende tijd in India!
xx Inge

dory

Hoi lieve Mirjam,
GEWELDIG DAT JE ZO GOED VOOR ELKAAR GEKREGEN HEBT MET DIE VERTROUWDE MENSEN OM JE HEEN ZOVEEL INTERESSANTE DINGEN MEE TE MAKEN EN DAN OOK NOG EENS ONS MEE LATEN GENIETEN| Ik BEN HEEL ERG ONDER DE INDRUK VAN ALLES. GA ZO VERDER EN VEEL PLEZIER. hEEL VEEL LIEFS VAN oma
o JA NOG BEDANKT VOOR DE LIEVE KAART "popocatepetl"

Jos

He Mirjam!
Wat een fijn begin van je reis zo, met goede ervaringen: goed begin half werk en zo...
Krijg je geen neigingen om allerlei mooie spullen te kopen? Die zijn er zoveel in India, nl!
Veel liefs van ons allemaal (Jos, Coen en Lisa)

Liselotte

Hoi Mir,
Heerlijk om te horen dat het daar zo mooi is en de foto's zien er ook super uit. Een hele fijne tijd en geniet er lekker van!!
Dikke kus lot

Minke

Wauw wat een hoop indrukken en mooie foto's! Al die hectiek en kleuren, inderdaad jammer dat we de geuren en geluiden niet horen! Kan me alleen maar aansluiten bij alles wat hierboven al geschreven is, hier is het saai en grijs dus geniet maar lekker daar!

Dikke kus

Lin

Hi Meis,
Wauw wat ongelofelijk gaaf. Stevie in Wonderland ;) Taj Mahal, oké ik ben een beetje jaloers! Fijn ook dat je 's nachts je hoofd op je mooie dispuut te rusten legt. Heel veel plezier, kleine rijke europeaan! Ik blijf je volgen, op de (gekneusde) voet... lang leven pumps in combinatie met gala's. haha
Kusje

Mirjam

Ik ga zo proberen een nieuw verhaal te plaatsen, maar eerst wilde ik even reageren op al jullie lieve reacties! Heel leuk om te lezen, bedankt!!!

Kim

Hee Mirrie!!
Haha ik heb net je nieuwe foto's bekeken, je bent echt een reus daar! Een kop groter dan alle vrouwen! Maar prachtig om te zien dat je t daar zo leuk hebt. Die backpack ziet er trouwens wel heavy uit hoor!
Het gala was erg leuk, en ik heb gehoord dat freek een almanak mee heeft genomen:P Kun je die daar mooi bekijken als je daar bent! Maar eerst volop genieten van alle indrukken in India! Pas goed op jezelf!
Liefs!

Renske

Hai Mirjam!

Veel plezier in India! Ziet er tof uit zeg, een ervaring om nooit meer te vergeten!

Liefs, Renske

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!