Halong Bay, Hong Kong and Australia!

Na 2,5 maand zuid-oost Azie ben ik afgelopen weekend in Sydney aangekomen! De overgang van samen reizen naar alleen was wel even wennen, maar dankzij de enorm relaxte sfeer in Sydney, de vele aardige mensen, de vele feesten, de mooie natuur en de bijzondere dieren, had ik het hier al vrij snel goed naar mijn zin! Qua financien is het even afkicken na het uber-goedkope Azie, maar hier slaap je dan ook in een schoon bed ;)

Halong Bay

Thomas en ik hebben Vietnam afgesloten met een 2 daagse boottocht door Halong Bay, een prachtige baai met duizenden rotspartijen en kleine eilandjes die uit de zee oprijzen. Het was super om door dit bijzondere gebied te varen, de zon te zien ondergaan boven alle eilandjes, het water en de boten, te zwemmen in de baai en door de enorme druipsteen grotten te lopen. Gelukkig werden we met onze benen op de grond gehouden door de enorme kakkerlakken die in onze cabin over de vloer krioelden... met het inleveren van de sleutel nog een kleine verrassing voor het boot-personeel achtergelaten: een enorme dode kakkerlak op de doorzichtige sleutelhanger geplakt J

Hong Kong

Na Thailand, Cambodja en Vietnam was er nog een ‘toetje' over: Hong Kong! En Hong Kong was fantastisch! Die stad heeft werkelijk alles: vele eilanden, een enorme haven, ongelofelijk veel winkels en shoppingmalls, de grootste aantal rolls roys per hoofd van de bevolking, een prachtige skyline, prachtige natuur op de outlying islands, drukke aziatische wijken met goedkope markten en goedkope eet-tentjes, perfect geregeld goedkoop openbaar vervoer, ongelofelijk veel en goede openbare voorzieningen (zwembaden, dierentuinen, parken) en bijna alleen maar hoogbouw.

Dat er in Hong Kong bijna alleen maar hoogbouw staat, hebben we ook gemerkt in de zoektocht naar een hostel. Een gemiddeld hostel in Hong Kong bevindt zich op de 10e verdieping van een vaag Indiaas warenhuis, naast een ‘hotel' dat kamers per uur verhuurt. Kortom: je hoeft je niet te vervelen!

Doordat de metro zo ontzettend goed werkt, hebben we veel van Hong Kong kunnen zien. Kung Fu demonstraties in Kowloon Park, de grootste Boeddha van Azie op Lantau Island, Temple Street (grootste markt van Hong Kong) op Kowloon Island, business + shopping districten op Hong Kong Island en Kowloon Island, Ocean Park (4 bamboe-etende reuzen panda's gezien! Zie foto's) en stranden op Lantau Island. Wat ook zeker het vermelden waard is, is de licht en geluid show die iedere avond om 20.00 uur wordt gegeven m.b.v. de 18 hoogste gebouwen in de skyline van Hong Kong Island. Ook hiervan is een filmpje gemaakt die ik zal uploaden!

Sydney

De overgang van samen reizen naar alleen verder gaan was even groot, maar gelukkig heb ik mijn draai snel kunnen vinden hier in het prachtige Australie! De mensen zijn hier gewoonweg te aardig om niet te kunnen aarden, er hangt een enorm relaxte sfeer en er wordt alleen maar gefeest, dus aan vermaak geen gebrek. Groot nadeel aan Sydney zijn de enorm hoge prijzen, maar in backpackersland zijn ze behoorlijk creatief, dus je kunt van allerlei faciliteiten gebruik maken. Afgelopen week de stad uitgebreid verkend met een paar mensen van mijn hostel, waarbij we een prachtig uitzicht hadden op Sydney Opera House en Harbour Bridge, dankzij de ferry en het zonnetje. Honderden ‘flying foxes' (reuze vleermuizen) gezien in the Botanic Gardens, talloze papegaai vogels in de stad en prachtige natuurgebieden vlakbij de stad. Afgelopen week ben ik met 5 anderen naar Blue Mountains gegaan, een national park op 80 km van Sydney. Prachtig uitgestrekte bergtoppen met een blauwe gloed, enorme rotspartijen (o.a. the Three Sisters) en een dicht regenwoud met prachtige vogels. En als afsluiting van de dag: de eerste kangaroos gezien!! Dan ga je Australie in een heel hoog tempo waarderen...

Gisteren naar China Town en Paddy's market geweest (Azie herbeleeft, jammer dat ze dezelfde producten hier voor Australische prijzen aanbieden) en vandaag staat Bondi Beach op het programma. Nu nog duimen voor droog weer, want ja, het is hier herfst/winter en het weer is vaak niet beter dan in Nederland nu.

Route Australie

Ik blijf nog tot zaterdag in Sydney en vertrek dan waarschijnlijk met een paar kamergenoten (in hun jeep!) richting Melbourne. Vanaf Melbourne ga ik de Great Ocean Road doen naar Adelaide en vanaf Adelaide richting het noorden (mooi weer opzoeken!), naar Alice Springs, Kakadu, Darwin en uiteindelijk naar Perth. Je schijnt de meeste fantastische outback te vinden in de regionen rondom Alice Springs en Darwin, dus ik ben erg blij dat ik veel tijd kan spenderen in die gebieden! Het koppel uit Darwin dat we hebben leren kennen in Vietnam, heeft me al uitgenodigd voor een meerdaagse trektocht door de natuur en wellicht zelfs een b ezoek aan hun werkplek: het leefgebied van de Aberigionals in the middle of nowhere! Allemaal nog even afwachten uiteraard, maar de vooruitzichten zijn erg rooskleurig en ik word er dan ook erg enthousiast van!

Op mijn fotowebsite www.flickr.com/mirjamstevens staan de foto's van Halong Bay, Hong Kong en Sydney!

Reacties

Reacties

Kim&Cathy

Mirrie!! Wij zitten hier in de ub en trekken groen en geel jaloers weg (en een beetje blauw) van jouw verhalen!! Vet man! we spraken minke gister dat jullie gebeld hadden, maar dat het nog wel best duur was. Een tip! Ik (kim) had toen een " talking cow" kaart, kun je kopen bij postkantoren, en dan moet je bij een public phone een code invoeren en kon ik voor 2 euro echt een uur bellen ofzo! De vraag is hoeveel degene thuis betaalde, maar is misschien wel relaxt moet je maar eens kijken.

Have a good' one!

Lindsey

G'day Mate,

Tieten!! Wat ben ik jaloers!! Australië is zoooo geweldig, je zal het vast en zeker te gek gaan hebben daar!! Zou zo met je ruilen... geen probleem. Lekker een vuurtje opstoken voor de 'barbie', een 'walkabout' in de vroege ochtend en 's avond zonder problemen... 'pissed' raken... lijkt me fijn!! Hoe lang blijf je in Australië?? Aan je reisplannen te zien mag je daar wel een paar maandjes voor uit trekken :) Outback is sowieso een aanrader en mijn persoonlijke favoriet: duiken in het great barrier reaf mate! Hou ons op de hoogte van al het moois!! Heerlijk Heerlijk... geniet!

Kus Lin

je broeder david

he mirrie leuk verhaal weer!! oke we bellen, ik hou van jou!!!

Mark

Heey nichie,

Je sms wordt bewaard. Erg leuk.
Wel jammer dat je nu alleen verder gaat..
Spreek je laterzzz

kus

Jos

Lieve Mirjam, klinkt super weer! Grijp je kans joh, voor zo'n outback tocht! Was hier wel raar: Thomas terug, wij in Marokko en Lisa had de bof, dus die hield zichzelf in quarantaine in Dieren. Voor Th en L allebei sneu, dus we zullen zijn verjaardag alsnog wel vieren. Liefs en doe je voorzichtig!

dory@sebastian.nl

Lieve Mirjam, Super interessant al die verslagen van jullie,maar toch nog heel veel succes nu je zo alleen weer verder gaat. Tot gauw. Lieve groeten en een dikke knuffel OMA DORY

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!