National parks, Darwin en krokodillen!

De tijd vliegt en over een dikke week ga ik alweer richting Nederland! Erg veel zin om iedereen weer te zien natuurlijk, maar ik heb al wel gemerkt dat je altijd meer reistijd nodig hebt als je eenmaal begint. Want er is zoveel te zien en te doen...

Luxe in Darwin

De afgelopen weken heb ik in Darwin en omgeving doorgebracht. De eerste dag in Darwin (na Bali) werd ik opgebeld door Henry en Shirley met de vraag wanneer ik bij hen kwam logeren. Mijn kamer stond al op me te wachten namelijk... wat een luxe!

De eerste 10 dagen na Bali, totdat Christel kwam uit Nederland, heb ik dan ook bij hen in huis doorgebracht. Ongelofelijk hoe gastvrij en aardig deze mensen zijn! Een eigen kamer, een normaal huis i.p.v. een hostel, een zwembad, een woning vlakbij de zee en talloze uitnodigingen voor etentjes, feestjes etc. Om eerlijk te zijn ben ik ontzettend door hen verwend, ze hebben me van alles laten zien en ze brengen/halen me wanneer ik maar wil. Ik kwam dagen tekort.

Het is grappig om te merken dat de levensstijl in Darwin zo anders is dan in het zuiden van Australie. Iedereen is hier heel relaxt en extreem gastvrij en sociaal, zo is het bijvoorbeeld voorgekomen dat ik aan diners heb deelgenomen die werden georganiseerd door vrienden van vrienden van Henry en Shirley. Kan jij het nog volgen? Ik niet meer, maar het was wel erg gezellig! En je ontmoet een heleboel interessante mensen op deze manier.

Met een klein vliegtuig over Australie

Henry en Shirley hebben me niet alleen gastvrijheid en gezelligheid gebracht, maar ook een bijzondere Aborigional ervaring! Henry heeft ervoor gezorgd dat ik met een klein vliegtuig van hun werk (voor 6 pers.) over de uitgestrekte natuurgebieden heb gevlogen, op weg naar een Aborigional community in een erg afgelegen natuurgebied.

Het was een fantastische dag! Het uitzicht vanuit het vliegtuig was prachtig en het was erg bijzonder om kennis te kunnen maken met een Aborigional community en te zien hoe zij leven. Ook op ‘actie' gebied was de dag erg geslaagd: 1 van de communityleden had een grote 4WD quad, waarop ik hard over de zandheuvels ben gereden en waarmee ik een rivier heb overgestoken, de quad kan het allemaal aan! En tot slot heb ik op de terugweg naast de piloot gezeten en heeft hij me van alles uitgelegd over de werking van het vliegtuig.

Kakadu en Litchfield national park

Anderhalve week geleden is Christel aangekomen in Darwin! Het was ontzettend leuk om haar weer te zien en het samen reizen bevalt dan ook erg goed.

Een paar dagen na haar aankomst in Darwin zijn we samen richting Kakadu en Litchfield national park vertrokken. Prachtige watervallen (Twin Twin falls en Jim Jim falls, voor de kenners), uitgestrekte natuurgebieden, rivieren vol krokodillen en rots klimmen waarbij je je handen en voeten nodig had en je dan nog vaak een sprong moest wagen. Erg gaaf!

Buiten de watervallen en de natuur hebben we ook veel meegekregen van de Aborigional cultuur. We zijn welkom geheten door de Aborigionals in een zogenaamde ‘Welcome to Land' ceremonie (hierbij neemt de man water uit een billabong in zijn mond en kust je op je voorhoofd, het water liep in straaltjes over mijn neus) en er is ons getoond hoe ze turtles koken etc. Interessant!

Jumping Crocodiles!

Gisteren hebben Christel en ik de krokodillen ervaring van ons leven gehad... We hebben grote saltwater crocodiles van 4.5 meter uit het water zien springen, happend naar een stuk vlees, op nog geen halve meter afstand! Om eerlijk te zijn was het doodeng om een foto te nemen op zo'n korte afstand (aangezien je de croc recht in zijn ogen kan kijken, vraag je je toch af of hij niet van richting gaat veranderen en door je open raam naar binnen springt), maar het was het zeker waard (zie foto's!).

Het was een ongelofelijke ervaring om zulke grote wilde krokodillen zo dichtbij te zien, mocht je hier ooit in de buurt komen: Adelaide River is the place to be! (en neem een kijkje op mijn fotowebsite ;))

Foto's

De nieuwe foto's van Kakadu, Litchfield, Darwin en de krokodillen staan op mijn fotowebsite www.flickr.com/mirjamstevens

Reacties

Reacties

Lindsey

Hi Mir!!
Heerlijk heerlijk, wat een mooie verhalen!! Gaaf om te horen dat noord ozzie ook zo gaaf is!! En die aboriginal vlucht moet echt uniek geweest zijn!!!
Ik ben zelf ook een reisje aan het plannen, dus zodra je terug bent moet je me absoluut gaan adviseren, want ik heb nog geen bestemming vastliggen... maar denk dus wel aan Azië of verder :D Al helemaaaaal als ik die verhalen van jou lees!!

Geniet van je allerlaatste week! Enuh... wij zijn allemaal blij je weer bijna terug te hebben!!

xLin

Joos

Lieve mir,

Wat tof om te lezen dat je nog zo intens geniet van je halve-wereld reis.... Vanavond ga je ik je mailen! Oowja, heb ik al gezegd dat ik blij ben dat je zo snel weer terug bent? xxx

Lindsey

Trouwens de foto van jou en de wallibi is echt de leukste!!! haha! 3 schatjes ;)

Marije

Hey lieve Mir,

Wat klinken al die verhalen weer vreeeeselijk...... geweldig! Om helemaal jaloers op te worden! (Of eigenlijk ben ik dat al lang, haha)
Superlief, die foto met die wallibi's! En pas je een beetje op met wilde krokodillen? ;)

Schaap, geniet van je allerlaatste week daar. Vind het echt heel leuk dat je weer terug komt, want ik heb je gemist!

En Christ, jij zorgt ervoor dat ze echt in dat vliegtuig stapt, he? ;)

Ladies, tot snel!!!! Liefs xx

Inge

Hee Mirrie,

Ziet er weer fantastisch uit, jouw verhaal en de foto's..
En hoewel jij natuurlijk nog lang niet terug wil, hier zit iedereen op je te wachten hoor! :D Hihi.
xx

jos

Ik moet de foto's nog bekijken, maar ben nu al jaloers.....Liefs en dikke kus, tot gauw!

jos

Wat een huis!!!!!!!

Hilde

oehhh al weer zo'n vette belevenissen. Die krokodillenfoto's zijn echt supervet. Lijkt me ook eng joh.

Heb zin in de 9de! Kunnen we elkaar gelukkig nog wel zien, voordat we weer splitsen..

Geniet van de laatste dagen!

groetjes,

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!