Terug naar Nederland!

Laatste bericht vanuit Australie, morgenavond begin ik aan de 24-uur durende terugreis naar Nederland en voordat ik weer op Nederlandse bodem sta: een laatste verslag over de afgelopen week!

Perth

Vorige week woensdag zijn Christel en ik vanuit Darwin naar Perth gevlogen, een binnenlandse vlucht van 4 uur ( ter vergelijk: Indonesie is maar 2 uur vanuit Darwin). Perth is in alle opzichten een hele andere stad. We zijn 18 graden in temperatuur gedaald, het regent en iedereen loopt hier in nette kleding in plaats van in hippie-vrijetijds kleding, zoals ze gewend zijn in Darwin. We zien geen palmbomen meer, maar zitten wel in het centrum van een mooie, schone en moderne stad. Prima dus!

Westkust

Op het moment van dit schrijven ben ik net terug van een 4 daagse trip langs de westkust, ten noorden van Perth. Dankzij het laagseizoen hadden we ontzettend veel geluk met onze groep: 5 mensen in totaal, dus de reis voelde meer als een gezinstrip dan een tour. Zeker omdat onze groepsgenoten super gezellig waren en onze guide een losbandige hippie bleek te zijn met een heleboel sterke verhalen over zijn leven, je hoeft je dus niet te vervelen ;).

De westkust zelf is ook meer dan de moeite waard! Heel divers en wederom prachtig. Van de Pinnacles desert (talloze smalle rotsen in felgeel zand) en Kalbarri national park (uitgestrekte groene natuur en rotspartijen, prachtig uitzicht) tot een heleboel wildlife: kangaroos en emu's overal en we hebben walvissen en dolfijnen in het wild gezien en heel dichtbij! Helaas geen dolfijnen kunnen voeren, omdat verzorgers standaard voor kleine kinderen kiezen (wij zijn toch ook schattig..?!), maar het was uiteraard nog steeds bijzonder om deze dieren van dichtbij te zien.

Vandaag afgesloten met het vasthouden van een baby kangaroo en sandboarden op prachtig witte zandbergen. Ikzelf was geen enorme sandboard ster, maar de zandbergen waren perfect om hard op naar beneden te gaan.

Tot slot, ik ben ontzettend blij dat ik ben gaan reizen en al het moois van de afgelopen 6 maanden heb mogen ervaren! Ik kan alleen maar zeggen dat het naar meer smaakt als je eenmaal begint met reizen, dus als je de kans krijgt: ga ervoor! Ik denk zelf ook al stiekem over volgende reizen..

Foto's

Foto's uploaden lukt hier niet, dus op de foto's van afgelopen week moeten jullie helaas nog even wachten. Tot snel!!!

Reacties

Reacties

Lindsey

haha... mooi! Weer iemand met het reisvirus besmet. Join the club :) Maar voorlopig zijn wij gewoon heel blij dat je terug komt!! Voor je het weet zitten we samen aan een goud gele vriend!! :) Dat is ook een mooi vooruitzicht!! Goede reis! Be safe.

x

Max

Klinkt fantastisch. Veilige reis terug

Bartho

Lieverd, ik verheug me er op je te spreken en omhelzen zo tussen deze en de volgende reis ;-)
Bartho

stefan

Bedankt voor je trouwe verhalen. We hebben allemaal meegenoten. Weet als geen ander hoe bijzonder het is om een tijd in een andere wereld te vertoeven. Niemand kan je die ervaring meer afnemen! Misschien een keertje skypen als je weer in Nederland bent? Goede reis en tot snel horens!

Mark

Nichie,

Land je nu wel op Schiphol??
Wanneer en heb je een vluchtnummer??

jos

"laatste bericht vanuit Dieren" klinkt wel erg definitief, dus ik maak er van: laatste mail via deze site? Goede reis terug en tot gauw! Liefs, Jos

Lisanne

jeej je bent bijna thuis,, dus dat wordt bestuurs reünie plannen! hoop dat je een goede terug reis hebt! tot snel!! liefs

Ome Peter

Ook ik heb van je verhalen en mooie foto's genoten.
Fijn dat je ervaren hebt dat reizen je passie is,
goede reis terug en tot drie september,
liefs Peter en Saskia

Lianne

Goede reis en tot snel (iig tot op het soccieweekend)!

patricia

Goede reis terug!

Liefs patricia en Kees!

Alexa

Ik heb genoten van je verhalen elke keer en wens je een hele goede terugreis!

Liefs

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!